Na het installeren van FilterNet krijgt ik certificaat errors bij https websites. Wat is hiervan de oorzaak?

Dit kan verschillende oorzaken hebben.

1. Controleer of uw computer de juiste datum en tijd heeft. Overeenkomstig met de Nederlandse tijdsinstellingen die gebruikt worden voor Microsoft. Lees hier meer over het aanpassen van uw tijdsinstellingen.

2. De https certificaten zijn niet geïnstalleerd in de browser.

  • Sluit alle browsers
  • Ga via: start → alle apps / alle programma’s naar Filternet
  • klik op install https certificates
  • Herstart vervolgens op uw computer 

In de ondersteunde browsers zijn nu de certificaten alsnog geïnstalleerd. Wilt u weten hoe u controleert of de certificaten correct zijn geïnstalleerd, lees dan de instructie.

3. Mogelijk is de browser cache en geschiedenis of de Filternet cache niet correct geleegd.

Lees de informatie over het verwijderen van u browser geschiedenis en legen van de cache

Lees de informatie over het legen van de FilterNet cache.

4. Er is een probleem met het certificaat bij de betreffende website.
 

Is het probleem nog niet verholpen? Neem dan telefonisch contact op met onze support op 0900-0400742.

« Terug naar veelgestelde vragen