Hoe wis ik de browser geschiedenis en cache correct in mijn internetbrowser?

Open een nieuw tabblad en sluit alle andere tabbladen met websites. Voer daarna de onderstaande instructie per browser uit.

Internet Explorer

  • Open de browser en ga via extra of het tandwieltje naar internetopties.
  • Klik hier op het tabblad algemeen.
  • Klik bij browsergeschiedenis verwijderen op verwijderen en zet de vinkjes aan voor: Tijdelijke internetbestanden en websitebestanden, cookies en websitegegevens, geschiedenis, downloadgeschiedenis.
  • Klik daarna op verwijderen.
  • Na het verwijderen van de browsergeschiedenis kunt u de browser sluiten en opnieuw opstarten.

 

Mozilla Firefox

  • Open de browser en klik rechts bovenin op het menu.
  • Klik hier op: opties
  • Klik hier daarna op het tabblad: Privacy
  • Klik op de opties uw recente geschiedenis wissen en individuele cookies verwijderen.

Geef bij recente geschiedenis wissen aan dat u dit wilt doen vanaf het eerste gebruik.

Geef bij cookies aan dat u al uw cookies wilt verwijderen.

Tip: eventueel kunt u voor de toekomst instellen dat u geschiedenis niet wenst te onthouden in tabblad privacy.

 

Google Chrome

  • Open de browser en klik rechts bovenin op pictogram van het menu.
  • Klik hier op instellingen.
  • Klik daarna onderaan op geavanceerde instellingen weergeven.
  • Klik onder privacy op browsergegevens wissen.
  • Zet de vinkjes aan voor browsergeschiedenis, downloadgeschiedenis, cookies en andere plug-ingegevens, gecashte afbeeldingen en bestand.
  • Selecteer vanaf het eerste gebruik en klik op de knop browsergegevens wissen.

Microsoft Edge

  • Open de browser en klik rechts bovenin op pictogram van het menu.
  • Ga naar instellingen.
  • Klik onder browsergegevens wissen op de knop kies wat u wilt wissen.
  • Zet de vinkjes aan voor:
    • browsergeschiedenis,
    • cookies
    • opgeslagen websitegegevens, gegevens en
    • bestanden in cache en downloadgeschiedenis.
  • Klik op wissen. U krijgt een melding wanneer alles gewist is. Sluit dan de browser en start deze opnieuw op.
« Terug naar veelgestelde vragen