Wat zijn verzoeken?

Wanneer u een website bezoekt die onterecht doorgelaten wordt of onterecht niet doorgelaten wordt, kunt u een verzoek doen. Gebruikers kunnen drie soorten verzoeken doen:

  • 'Overblocking' (= onterecht tegengehouden): FilterNet houdt een bepaalde pagina tegen hoewel deze geen ongewenste inhoud bevat.
  • 'Underblocking' (= onterecht doorgelaten): FilterNet houdt een bepaalde pagina niet tegen hoewel deze ongewenste inhoud bevat.
  • Overige verzoeken

Afhankelijk van de oorzaak waarom een pagina wordt tegengehouden, wordt een geval van 'overblocking' voorgelegd aan:

  • FilterNet-Administrator (als de pagina door het centrale filter werd tegengehouden)
  • Lokale Beheerder (als de pagina door de lokale instellingen werd tegengehouden)

De gevallen van overblocking door het centrale filter, underblocking en overige verzoeken komen altijd bij de FilterNet-Administrator uit.
Als het verzoek bij Gebruikersbeheer aankomt, bent u als Beheerder verantwoordelijk voor de afhandeling van het verzoek.


Verzoeken in het gebruikersbeheer afhandelen 

  1. Klik op 'Verzoeken' in het linkermenu

    Gebruikersbeheer FilterNet - Verzoeken
  2. U ziet nu het adres van de website of pagina waar het omgaat, de naam van de gebruiker en waneer het verzoek is ingediend.
  3. Klik op het 'pennetje'
  4. Nu kunt u het verzoek 'toestaan' als u vindt dat de gebruiker de betreffende website wel mag bezoeken en 'niet toestaan' als u vindt dit niet mag.

    Gebruikersbeheer FilterNet - Verzoeken behandelen
« Terug naar veelgestelde vragen